Op de helft met z'n ups and downs - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu Op de helft met z'n ups and downs - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu

Op de helft met z'n ups and downs

Blijf op de hoogte en volg Manninne

22 Juni 2016 | Indonesië, Ubud


Had gister een superdag maar die eindigde superK. Bericht uit Nederland, of eigenlijk Syrië, de vader van m'n beste vriend is overleden. En ik zit hier, kan nix voor hem doen. Nee dat voelt rot!

Start m'n dag met m'n ochtendritueel @ café Vespa, maar moet wel de knop omzetten. Ook niet lekker geslapen natuurlijk, maar moet me wel opladen voor de kids. Wat iig wat energie scheelt, is dat ik niet meer s ochtends ver hoef te lopen... Ik heb een kekke blauwe scooter gehuurd voor de komende dagen! Ooh en wat voel je dan een vrijheid! Lotte heeft er ook een, dus Martina (uit Italië) kan bij haar achterop. Nou wij natuurlijk cruisen en ff een reservering maken voor datgene wat ik had uitgesteld....Ik voelde me al heel comfortabel op dat ding, maar toen ging het natuurlijk mis....Ik maakte een te grote bocht, kwam weliswaar zacht tegen de hoge stoep, maar door de schrik gaf ik een dot gas!!! Als reflex deed ik m'n benen wijd en liet de scooter verder gaan, want met mij erop gaat t echt niet goed. De scooter ging natuurlijk naar de andere kant vd weg en spinde over de grond. Ai!!! Ik schrik me rot!!! Gelukkig geen tegenliggers en ik zat er niet meer op. Mensen kwamen direct naar me toe om te vragen of t goed met me ging, nou was wel war shakerig, maar hopte natuurlijk weer op de scooter. Die had overigens ook geen zichtbare schade. Na ongeveer 100x hetzelfde rondje (soms eenrichtingsverkeer) hoorde ik een te gekke band, maar de meiden waren al voor me, dus dan maar weer hetzelfde rondje.... Daar heerlijk genoten van bluesrock.

Gisterochtend weer les gegeven natuurlijk, grammatica stond op t programma, present time. In het begin lastig maar met m'n teachingskills en wat creativiteit kwamen we er wel. Zo beeldde ik bijvoorbeeld verbs uit ( werkwoorden). Ik danste, ik at, ik keek rond. En van die werkwoorden moesten ze een hele zin maken.... Uiteindelijk kwamen ze zelf naar t bord voor een hele zin, echt knap! Nou ik stop ff, want dat is niet gezellig voor m'n tafelgenootjes....

  • 22 Juni 2016 - 07:37

    Marleen De L.:

    Jeetje, wat heftig van die vriend! En dan zit je daar inderdaad, bizar.
    En wat schrikken van die scooter!:o Knap dat je er daarna nog op durfde! Rustig rijden dus x
    Goed bezig jij met je teaching skills:) super leuk om te horen! Xxx

  • 22 Juni 2016 - 11:18

    Lidy Rakemann:

    Ja, wat een akelig bericht voor je vriend.
    Maar misschien kan ik wat voor je doen.
    Als hij in Hoogeveen woont,kan ik hem natuurlijk namens jou je medeleven betuigen en een kopje thee/koffie met hem gaan drinken.
    Laat het me maar even weten.
    Het leven gaat door, dus wel lekker blijven genieten.
    groetjes uit een zonnig zuidwolde.

  • 22 Juni 2016 - 11:25

    M Geurts:

    Leuk z,on scooter, dragen Julie een helm? Een ongeluk zit in een seer Klein hoekje! En ik moet er Niet. aan denken, dat je Hoofdletsel ,,bewusteloosheid op loopt !!! Zonder training is scooter rijden in feite al onverantwoord!!!we wachten op het volgende incident,een botbreuk ,met al dat gekronkel op die onoverzichtelijke weggetjes ,let op en Niet zo hard gaan A.U.B. condo leer ,me vriend oak namens ons en hij kan zeker Niet naar de begrafenis? Als ik iets kan doen ,laat hem ons even Bellen? Regel Jij dat? Nou zo te zien ,afwisseling Genoeg en avontuur in overvloed!,,!!! Liefs mama.ik zal eerst je BESCHERMENGEL Bellen,Mits Jij Je verstand er eens bij gaat houden en Niet. Zo inpulsief op een scooter sprinkt,zonder ervaring NOTA. BENE!!!!! Tot schrijvens maar weer. Dag hoor .papa komt vanavond te rug uit Stockholm.

  • 22 Juni 2016 - 18:18

    Lenny:

    Ups en downs inderdaad! Ik wens je sterkte met het bericht van die vriend.

    Leuk om te lezen hoe het met lesgeven gaat. Wat me opvalt, leren ze nu alleen engels of ook wat van het milieu en omgaan met de natuur?

    Groetjes en be careful met de scooter ;-)
    Lenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Manninne

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 5609

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: