Roadtrip - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Manninne

04 Juli 2016 | Indonesië, Lovina

verslag 3/7

Oei de dag begon niet best. Diarree! Ja ik draai er niet omheen! Moet ik mn roadtrip cancelen? Eerst maar eens kijken hoe ontbijt bevalt en valt ;) Ik besluit er een energiepil in te gooien en het erop te gokken. Ik voel me wel heel zwak, koppijn maar het ontbijt komt er nog niet uit. Bovendien had ik naar deze trip erg uitgekeken. Nix staat me dan in de weg. De receptioniste geeft me een tip om natuurlijke pillen te kopen en Dijon (mn chauffeur) geeft me nog iets bijzonders voor mn hoofdpijn. Een roller met aromatherapie. Je brengt dan olie op je slapen en achter je oren. Het spul ruikt lekker, maar even later begint t toch wat te branden. Volgens Dijon een goed teken, het werkt! En hij krijgt gelijk, de hoofdpijn wordt sluimerend en de pil tegen de diarree hopelijk ook! Ik begin langzaam te genieten can mn eigen muziek via bluetooth en stoppen even bij een plantage voor wat thee. Ik kom er eigenlijk weer heel moe en zwak aan, maar ga er opgeladen weg. De hostess gaf me kurkumathee en een heel fijn gesprek! We lachen wat af en dat is natuurlijk de beste medicijn! Ze vertelt overigens dat ze zes dagen per week werkt en eigenlijk de zevende dag nog druk is met het voorbereiden van de vele offers. Ze is ook nog nooit buiten Bali geweest. Zo'n lieve meid, totaal niet gefrustreerd, ze is niks anders gewend. En de offers brengt juist goede karma. Ik concludeer voor de zoveelste keer dat Balinese mensen ontzettend lief, zorgzaam en oprecht geïnteresseerd zijn. Ik vertrek met een warm gevoel en een zakje kurkumathee.

De volgende stop is de veelbelovende rijstterrasvelden die op de Unescolijst staan. Ik kijk hier zo naar uit. Wandelen door de terrassen, gesprekken met de lokale bevolking, maar ik voel me zwak! Ik besluit er weer een hoop pillen in te gooien en maak een klein tochtje. Helaas geen spectaculaire foto's van werkers op t veld. Natuurlijk, het is prachtig maar mn ziek-zijn verstoort toch een beetje het genieten. In de auto dommel ik weg op mn muziek en we rijden door naar de volgende bestemming.

Daar had ik ook al naar uitgekeken. Een prachtige tempel aan een meer. Behoorlijk toeristisch dus met enige scepsis betreed ik het gebied. De zon komt af en toe door de wolken en ik had een mooie (lege) kijk op de tempel. En ik ben weer aan het water! Eindelijk beginnen mn foto's ook ergens op te lijken! Maar dan moet ik toch echt naar de wc!

De trip vervolgt naar Lovina Beach. Onderweg stijgen en dalen we regelmatig. En dat merk ik aan mn gevoelige trommelvliezen. Hopelijk geen schade opgelopen met t duiken?! Ik kom aan bij het hotel. Dat beloofd veel goeds, maar de kamer is drie keer nix. Nou ja ik besluit hem te nemen al is ie ook weer niet spotgoedkoop. En ik haast me naar t zwarte strand! Want sunset! De zon is groot en oranje maar verdwijnt achter de wolken. Toch heb ik tig prachtige foto's gemaakt. Dat wordt een collage at home!

Morgen ga ik eerst wat heel bijzonders doen. Wekker om half zes. Ben nog steeds niet fit, maar besluit wel mn laatste paar dagen rust te nemen. Morgen nog ff paar dingen zien en dan de stekker eruit!


Verstuurd vanaf mijn iPhone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lovina

Manninne

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 5591

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: