En opeens waren er twaalf! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu En opeens waren er twaalf! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu

En opeens waren er twaalf!

Blijf op de hoogte en volg Manninne

20 Juni 2016 | Indonesië, Ubud


Vanochtend was het weer moeilijk opstaan, maandagmorgen. Ook op vakantie kom ik er niet van af. Than again, ik heb het elke dag! Eerst maar ff weer ontbijten in die vreselijke kantine. En wat blijkt, ik heb toch een last van m'n kaken. Het brood was al lastig weg te krijgen, maar nu was het ook nog eens fysiek. Zou het komen door m'n duik? De eerste zeg 20 minuten, of korter zelfs, beet ik best wel in m'n mondstuk. Veel te bang dat ie uit zou vallen of zo! Lotte zei dat t misschien ook van de druk kan komen, op je trommelvliezen en wellicht daardoor ook vlakbij je kaken. Nou en m'n rug voelt ook niet echt prettig meer als ik lang voor de klas moet staan of een heuvel op moet. Ja Granny is black!

Goed, ik had dus eigenlijk nix voorbereid maar wel wat materiaal van roommates en wat aanvullende ideeën. Want ik ga nu voor Engels! En ik was nieuwsgierig naar m'n partner. Ik kom binnen in het schoollokaal en ik tel opeens 12 kinderen. En waar is m'n partner?! M'n nieuwe coördinator kwam al gauw met het verlossende antwoord: die is er niet! Aiiii, maar er was geen paniek. Engels, ach ik schut wat uit m'n mouw, ik improviseer er op los. Dat komt wel goed. Direct maar beginnen met een leuk filmpje, dat vinden ze altijd leuk. Maar wat wisten ze eigenlijk al in het Engels. Spontaan gaan we met z'n allen tellen tot veertig. Hehe interactie en leuk!!! Daarna moesten ze goed opletten tijdens het filmpje. Wat zien ze en wat kunnen ze onthouden? Ik maakte twee groepen en daarna konden ze in competitievorm zoveel mogelijk op het bord schrijven. Dat ging goed!

Daarna aan de slag met dagen, maanden en familie. Dat wilden ze om en om wel op het bord schrijven, 'miss, miss'. En wie het fout schreef, mocht een ander het corrigeren. Voor de pauze voorzichtig begonnen met wat zinnen over deze topics en wat grammatica. Ja dat werd al lastiger. Na de pauze verder met beroepen en een puzzel. Wie is het snelste klaar? Afgezien vd juf :) en ja ik leer ook nog wat Bahasa, want we schrijven alles in die taal erbij! De ochtend zit er weer op, geen hoofdpijn en trots op mezelf. Snel ff wat voorbereiden voor morgen en dan hup naar The Mansion, voor een zeer welkome verkoeling.

Eind vanmiddag staat er hopelijk weer iets zaligs op het programma, waar ik het gister al over had.....voorlopig lig ik lekker te tannen @ the Mansion. Ik krijg al een lekker roodbruin kleurtje

  • 20 Juni 2016 - 11:24

    Magda Geurts:

    Een hele uitdaging deze klas! Normaal hoor. Na 13 meter onder water! Ik zou zeggen "kaken op elkaar " en wat dat brood bereft ,net Zoals de Fransen doen,dompelen maar in je koffie?Ik heb net gefacetimed met Simon en toen ik vroeg ,hoe hij Ruben vond , stak hij z,n duim om hoog en straalde van oor tot oor !nou geniet. van de warmte, het regent hier en koud,koud,koud , niks aan ,dag hoor Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Manninne

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 5608

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: