Tijd staat stil op Gili Air Lombok - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu Tijd staat stil op Gili Air Lombok - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu

Tijd staat stil op Gili Air Lombok

Blijf op de hoogte en volg Manninne

26 Juni 2016 | Indonesië, Gili Air



Zaterdagochtend 25ste vroeg vertrokken voor een volgend avontuur, Gili Air. Een iniminie eiland voor de kust van Lombok.

De boottrip er naar toe beloofd al veel goeds! Zon zee een prachtige kustlijn muziek en een hoop blije mensen. Na ruim anderhalf uur al een lekker kleurtje te hebben gekregen, kom ik aan in een jadegroene baai met zelfs een pirateschip! Het eilandje is heel klein, je kunt het rondlopen in iets meer dan een uur.

Ik kom zwaarbepakt aan land met mn painting onhandig op mn rug. Waar moet ik heen? Gelukkig wist een van mn medereizigers waar t was. Een Australische, ze is hier vaker geweest. 'Je moet wel door t mulle zand lopen'. Hmm dan toch paard en wagen! Yep geen wegen hier geen auto's en lawaai. Ik heb al twee scooters gezien maar die lijken elektrisch?! Geen geluid!

Ik voel het direct! Echt wat een rust! Ik voel me 360 graden anders dan in Ubud. Wauuuw back to nature. Eerst ff inchecken at the retraite en dan hup ik wil naar zeeee. Die is niet ver weg en prachtig groen met een fantastisch uitzicht op Lombok. Na een heerlijke verkoeling terug voor een eerste meeting. Ik ben enthousiast over het programma. Maar dat verdwijnt zodra mn lijf de eerste yogasessie doet. Pffff alles doet zeer en is stijf. Reizen en weinig yoga thuis doet niet veel goeds....De meditatie was iig wel heel fijn. Ging me makkelijk af want ff heen prikkels op dit rustieke eiland.

De sterren schitteren overal, ook op de grond :) ze verlichten de weg als ik s ochtends de bel moet luiden om 5.30. Ik had er geen moeite mee. De moskee verderop zong ook al vrolijk, al voooordat de vogels zongen! De hanen gaan de hele dag door, dus dat telt niet :) oww ik hoop dat ik foto's kan uploaden tis hier zo mooi! Maar internet heel traag!

Waarom zo vroeg op?! Dat kan maar 1 ding betekenen....sunrise! We gingen een meditatie bij het strand doen. Uh dat werd iets lastiger, want ik wilde alles zien, elk moment. Maar ach mindfull kijken is in principe hetzelfde :). Totdat er gedachten komen als, had ik mn camera maar mee. Wat is een mooi perspectief, wat wil ik er op. Oe die bootjes zijn ook mooi ;)

Ach ik heb nog tijd om te oefenen.


Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 26 Juni 2016 - 10:31

    Raymond:

    Hey Manninne,

    Op de vroege rustige zondag-ochtend heb ik me ff verdiept in je huidige tijdelijke woonplaats. Ook ff op Google Maps gekeken waar deze eilandjes precies liggen, zo leuk om dan precies te zien en te lezen waar je zit.
    Zeker weten, een hartstikke gave (eind) bestemming, ideaal voor het doel waarvoor je er naar toe bent gekomen.
    Vervoer is te voet, per paard en wagen of per fiets.....(géééén gemotoriseerd verkeer !) dat moet idd toch geweldig voelen !! (zegt ikke.....met m'n 3 motoren, hahaha)
    Back to basic....zonder kabaal en drukte om je heen....puur natuur !
    Pfff....ik weet nog steeds niet wat ik tijdens m'n vakantie ga doen, maar in één keer gaat er een lampje branden ;-)
    Dus wederom : geniet er met volle teugen van (zal vast hélemaal vanzelf gaan) want voor je het weet zit je weer in 't vliegtuig...weg te dromen over prachtige herinneringen......

    gr. Raymond.

  • 26 Juni 2016 - 17:57

    Lidy R:

    Ik ken dit eilandje, want ik was er ooit met André.
    Ik zie het ineens weer helemaal voor me: heerlijk die rust daar.
    Leuk, om je te blijven volgen!
    Ik herinner me vooral het strand, met al dat zeewier.Daar op het strand ligt een zeer luxe hotel, waar glukkig een telefoon was, want we moesten onze vlucht gaan herbevestigen en dat kon verder nergens!!!. Zo ging dat nog in onze tijd!
    Lieve gr.
    Lidy

  • 26 Juni 2016 - 19:47

    Brenda:

    Wat heerlijk! Dat is nog eens genieten

  • 26 Juni 2016 - 19:49

    Brenda:

    Ik geniet op afstand met je mee

  • 26 Juni 2016 - 19:51

    Brenda:

    Veel liefs van ons!

    PS berichtje in 1x ging niet goed, vandaar in 3 delen

  • 26 Juni 2016 - 23:22

    M Geurts:

    Ik brag me af of dit hetzelfde eilandje is,waar Andre en Lidy ook waren? Wij zijn vandaag om 7.30 uur naar Borgharen vertrokken ! Om 10.15 al bij de familie en 10.30 Ruben in mijn armen,ik voelde meteen een diepe ,intense verbondenheid! Dat een Baby ,dit bij je te weeg brengt,is heel bijzonder, Rosanne,viel het ook op ! Heerlijk vlaai gegeten ,Simon genoot zichtbaar van alle aanwezigen ,bij Pet een super voorleesboek gekocht,Ruben van ons geld een duo kinderen/wandelwagen gekregen,ze kunnen nu tegelijk op pad,een beauty ,roomkleurig ,Nienke en Wiebe brachten een blauwe cape van badstof ,bestek en Simon kreeg een donkerblauwe grote badhanddoek ,ook met naam geborduurd! Het was op internet besteld en beeldschoon,met aand acht en liefde uitgezocht!samen geluncht en om 16 uur ,op naar Drenthe,Wiebe reed in zijn zwarte Skoda station,en non stop om 19 uur in huis,De T!T -gangers uit Assen ,gingen massaal van Noord naar Zuid huiswaarts top drukte ! In je flat geweest, post en panten verzorgd,Bas is op het plaatsen van het bad klaar. Het wordt een hemelsblauwe kamer,en als je straks in je bad ligt ,besef je,Oost West,Thuis Best? Liefs mama,papa mist je ,ik ook!maar gun je dit eilandje,wij waren er helaas maar 1-dag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Air

Manninne

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 5600

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: