Stress in het water! - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu Stress in het water! - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu

Stress in het water!

Blijf op de hoogte en volg Manninne

03 Juli 2016 | Indonesië, Gili Air




stress in het water! 2 juli 2016
stress in het water!

Nou dat past toch niet bij de mindset van de hele week! Ik werd me toch gefrustreerd want kon mn bootticket opeens niet meer vinden. En ik bleef mezelf maar kalmeren, maakt niet uit, kan gebeuren, dan betaal ik extra, who cares. Ze deden gelukkig niet moeilijk! Maar ook het hele aspect van het dragen van de bagage, neh minst leuke deel van reizen!

Gister trouwens ook al wat stress! En nog wel in het water!!! Ik ging namelijk weer duiken! Eerst weer ff oefenen, dit keer in het zwembad. Nou dat voelde helemaal niet comfortabel. En het was superondiep! Ik moest de hele tijd hoesten van de zuurstof. Het mondstuk voelde heel zwaar en pijnlijk door mn aft in mn mond. Gek genoeg gingen de moeilijke oefeningen wel goed. Maar uiteindelijk na wat geflipper onder water ging het gevoel weg. Want ik bleef twijfelen, moet ik dit wel doen? Na een heerlijke lunch op een geweldige spot, begon mn enthousiasme weer te groeien.

De boot deinende over enorme golven en gelijk werd ik superenthousiast. Kon ook ff met wat Nederlanders praten hoewel er nog een Nederlandse in de groep is. De instructeur checkte natuurlijk mn spul en hup achterover kukel ik t water in. Dat viel mee!! Toen naar beneden. Ik gaf nog aan laten we t rustig aan doen. Nou op een gegeven moment sleurde hij me mee de diepte in. En ik maar proberen te klaren, pijn in de oren dus hup weer wat naar boven en dan weer zakken. Maar t klaren bleef een probleem. Ook het dalen trouwens. Hij hield me denk ik wel een kwartier vast, ik leek steeds meer naar de boven te gaan dan naar beneden. Hoewel ik wel oog had voor de wereld om me heen was het niet echt prettig. Eindelijk lukte t me alleen. Zag oa een gave inktvis! Zo'n 'cuttlefish', lang met tentakels aan zn snuit. Hij was groot en veranderde van kleur, wauw!! Zag tijdens mn gestuntel ook een schildpad maar later was ik er echt naast! Zooo mooi met van die grote ogen, bruine vlekken in zn nek en een prachtig schild! Verder nog een mooie zwart/witte aal gezien en natuurlijk nog veel meer moois. Zelfs zuurstokroze koraal!

De rest van het koraal was overigens 35 jaar geleden gebombardeerd om te vissen. Gelukkig begint t weer wat aan te groeien. Wat ondertussen ook begon te groeien, was het snot in mn masker van al het klaren en begon t ook in mn mond te voelen! Aaah daarom was t klaren zo lastig. Ik was vd week wat sneezerig en had een verstopte neus. De verkoudheid zette echter niet door, maar kennelijk zijn mijn sinussen vol! Van het masker had ik geen last, zag nog genoeg haha, maar mn mond hmm. Kan nix doorslikken, dus gewoon negeren en verder genieten. Eenmaal boven verbaasde me het hoeveel t was, nou alles weer lekker schoon :)

Mn oren voelden niet erg prettig en ondertussen een activiteit vd retraite gemist, maar gauw terug! Voorlopig moet ik hier op teren ook al geen t niet zo natuurlijk als de eerste twee duiken.

De laatste avond op Gili luidde alweer in. Geen sunset dit keer :( Wel een prachtig afsluitend ritueel. We waren allemaal in het wit, in een kring en hielden elkaars handen vast. Links op de 'ontvangende manier' palm naar boven en rechts op de gevende manier. Liina, een vd twee teachers had een gitaar en een prachtige stem. We gingen een kirtan zingen, zij zingt voor en wij na. Wauww! Dat was zo krachtig. Mn eigen gezang maar ook de muziek en stemmen van anderen resoneerden behoorlijk in mn lijf. Ik begon te bruisen! En voelde de energie van degene naast me sterk in mn arm stromen. Ja ik heb altijd wat met zingen en muziek, werkt sterk door! Voelde op een gegeven moment bliksem schichten?! We eindigden met wat we hebben geleerd deze week en wat we willen doorgeven. Een bijzondere afsluiting van een bijzondere week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Air

Manninne

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 5568

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: