Een sprong in het diepe (1) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu Een sprong in het diepe (1) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu

Een sprong in het diepe (1)

Blijf op de hoogte en volg Manninne

19 Juni 2016 | Indonesië, Ubud



Vanochtend heel vroeg opgestaan, maar ik had er geeeen problemen mee. Het was 6.00 uur en de wereld om me heen nog heel sereen. De lucht was prachtig in zn pastelkleuren en de zon was nog niet op. Ik werd opgehaald met een open truck, samen met Lotte tuften we langs de kust. We hebben er zin in, want we gaan duiken!!!!!

Gister al uitgebreid uitleg gehad, filmpje gezien en uitrusting gepast. Ik had er toen ook al een goed gevoel bij. Eigenaar komt uit Canada en onze instructeur is Zwitserse en kan goed Engels. Nee geen gerommel of de Franse slag. Dit komt professioneel over. Ik durf wel een plons in het diepe!

We kregen twee duiken. Bij de 1e eerst flink oefenen met allerlei opdrachtjes. Ik heb 1x eerder gedoken maar dat was jaaaaaaaren geleden in een bassin. Volgens mij met Brenda en mn ouders, toch?!

Na wat oefenen de diepte in en waaaaauw! Ik voelde me echt ff als in een James Bond film, want we waren bij een scheepswrak, 120 meter lang. Ik zag afgezien van gave vissen in prachtige kleuren ook anemonen en sterren en kleurig koraal. Vooral een gele en een paarse vond ik supermooi! We bleven hier helaas niet zo lang. Door mn gestuntel en de oefeningen was ik veel lucht kwijt. Na een half uurtje alweer naar boven... Gelukkig een 2e duik bij een diepe koraalmuur. Ik had ondertussen de boodschap begrepen. Slow, slow, slow. In bewegen, in ademen! Dus dat ging perfect! Zoveeeeel moois gezien. Van die felblauwe iniminies tot grote rare zwart met gele vlekken. Ach ik heb zoveel gezien! Ook mooie blauwe zeester en zelfs een rustende schildpad!!!

Wat ik ook heeeeel bijzonder vond was de enorme, maar dan ook enorme school gele/groene vissen waar ik op een gegeven moment midden in zat. Ik bleef stil en ze passeerde me steeds rondom. Ze werden namelijk opgejaagd door een grotere vis. Echt de school was heel indrukwekkend. Kort daarna en nog heel veel in mn tank door mn rustige ademhaling gingen we weer naar boven. We waren nu een uur onder geweest. Ongeveer op 13,5 meter! De muur ging nog veeeeeel dieper maar dat mocht niet. Eigenlijk is 12 de max.

Wat een ervaring! En zoals met alles wat ik leuk vind. Dat smaakt naar meeeeeer! En ja hoor, ook dit is duur en ook best zwaar (die tank op je rug en die belt voelde ik zelfs onderwater)! Maar als ik ooit weer een baan heb....Lotte is bij een eilandengroep in Sulawesi geweest. Ze zei dat t daar nog mooier was, ook met inktvissen en veeeel helder water. Nou wie weet! Ik ben iig blij met deze trip naar Amed. En morgen, niet alleeeen maar werk. Ook dan ga ik iets heel gaafs doen

  • 19 Juni 2016 - 09:07

    Lidy Rakemann:

    Gaaf Manninne,

    Je maakt me nu al nieuwschierig naar morgen!

  • 19 Juni 2016 - 09:54

    Manninne Geurts:

    Het is eigenlijk iets wat ik thuis ook kan doen, maar het uitzicht is heel bijzonder. Bovendien lijkt me een onderdeel heel gaaf en kleurrijk! Misschien om te onthouden voor thuis ☺️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Manninne

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 5569

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: