Vergane glorie met een happy end - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu Vergane glorie met een happy end - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu

Vergane glorie met een happy end

Blijf op de hoogte en volg Manninne

18 Juni 2016 | Indonesië, Ubud


Vandaag staat een klein stukje sightseeing op de planning! En Lotte, ook een Hollandse en tevens roomie, gaat met me mee. We gaan morgen namelijk iets heeeeeel gaafs doen!

Maar eerst door Oost-Bali crossen, voorbij groene rijstveldterrassen, kleine dorpjes en zero toerisme. Onze prive chauffeur stopte onderweg bij een plantage. Daar kregen we een rondleiding langs allerlei specerijen, thee en koffie. Super! We snoven aan citroengras, vanille, ylang ylang, koffiebonen en nog veel meer! En we kregen een thee- en koffieproeverij. Uiteraard het eea voor thuis meegenomen. Veel puurder dan dit, wordt um niet!

We reden door voor een view op een vulkaan, Gunung Agung. Een nog steeds werkende vulkaan. Voor (of op ;) lagen prachtige terrassen van rijstvelden. Helaas blokkeerden de wolken het volledige zicht, maar mooi is het zeker! Daar had ik een kleine versnapering, een pancake met banaan en ananas en een iets minder geslaagde juice. Met de koptelefoon op en de camera in de hand reden we even later verder, op weg naar het oosten.

Dat is echt genieten! Mooie muziek, prachtige vergezichten en ik hoef ff nix! Niet veel later stopten we ff bij een zilversmederij. Heel klein. Bali staat bekend om zijn zilver, ook in Europa zoals Buddha to Buddha. Hier werd heel fijn zilverwerk gemaakt, mooi maar niet goedkoper dan Nederland. Tja blijf een Hollandse.

Tot slot reden we door naar eindbestemming Amed, waar ik hoopte op mijn miniparadijs en sunset. Na een uitgebreid bezoek aan mn avontuur voor morgen, slimmeriken raden het misschien al, kwam ik aan bij mn B&B. Oke het regende wat, maar de aanblik had toch wel wat weg van vergane glorie. Het huisje ziet er wel heel beachy uit (foto zie FB), maar volgens mij is het bed drie keer nix

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Manninne

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 5526

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: