Miss, miss - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu Miss, miss - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manninne Geurts - WaarBenJij.nu

Miss, miss

Blijf op de hoogte en volg Manninne

17 Juni 2016 | Indonesië, Ubud


Nou de eerste week teaching zit erop! En dat was best pittig kan ik je vertellen! Sowieso werkt mn brain niet sl te best in de tropen, het vroege opstaan en louzy bed helpt ook niet. Maar de lieve gezichtjes maken natuurlijk alles goed. Alleen jammer dat juist mijn klas amper Engels kan! Ja 'Miss, miss' en water :) nou ja vooruit ietsjes meer. Maar echt interactie, nee. De groep naast me kunnen al prima Engels. Was toch handiger geweest dat ik die groep had....nou ja, volgende week dus Engels! Zin in!

Wat hebben we zoal gedaan? Leuke en makkelijke filmpjes laten zien over bijv recycle (echt fantastisch fimpje), maar t mocht niet baten bleek tijdens mn verzonnen examen :(. Wel is blijven hangen de drie vormen van groene energie! Misschien hielpen de prachtige foto's uit Nederland! Ook had Saloua een geweldig educatief kleurboek over nature's recycleteam, zoals kevers, duizendpoten, wormpjes ed. Het woord pollution is ook zeker blijven hangen! We zijn flink aan het opruimen geweest. Maar toen ik vanmiddag het schoolplein verliet, hmmmm. Ook hebben we nog van gerecyclede materialen vogelvoederbakjes gemaakt. Nou ja ik was aan het nakijken, zo soepel mogelijk punten uit gedeeld....Ze konden grote en kleine repen winnen. Dat hadden ze wel verdiend! Natuurlijk stond ik uitgebreid stil bij energiebesparing. Het grappige was dat alle kinderen de stekker had getekend als symbool om niet alleen maar de tv uit te doen....ontzettend veel over recycle uitgelegd, maar niemand had die vraag goed. Sommigen hadden wel het symbool onthouden terwijl ik die maar koet had laten zien....

Ja Balinees schoolsysteem is heel anders dan bij ons....Er wordt niet gekeken naar niveaus, ook niet gewerkt met 'doelen', zoals dit moeten ze vandaag weten en kennen. Verder vind ik de school en het lokaal echt heel vies en verouderd. Ojee wat een verschil! De honden en kippen lopen rond en laten ook wel wat op de vloer achter....Echt een zooitje :(. Ik krijg ook steevast koppijn elke ochtend daar. Misschien ook deels door warmte, want ik moet ook bedekt zijn. Het is iig een hele ervaring!

Van t weekend vertrek ik naar Oost-Bali voor een walgelijk mooi resort. En ga ik iets supergaaaaaafs doen, mits het weer toelaat. Ja ook hier deze week stuk minder. Wel zon gehad, maar ben nog steeds melkachtig wit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Manninne

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 5523

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: